La CUP de La Bisbal demana al consistori que desobeeixi la Delegació del govern espanyol i treballi per la construcció nacional

Davant del requeriment que ha rebut l’Ajuntament de La Bisbal d'Empordà per part de la Delegació del Govern espanyol a Catalunya, Francisco del Campo Fernandez, perquè es col·loqui la bandera espanyola al consistori bisbalenc, des de la CUP volem fer un seguit de declaracions:

1. Entenem el requeriment realitzat per part de la Delegació del Govern espanyol a l’Ajuntament com una amenaça a la sobirania local i a l'Ajuntament de La Bisbal.

2. Aquest requeriment demostra i és un nou exemple de l’ofensiva nacionalista espanyola del govern del PP de Madrid sobre el poble català i en aquest cas, bisbalenc, i que demostra quines són les seves prioritats davant la situació de crisi econòmica i social.

3. Entenem que la “senyera” o bé l'estelada, són les banderes que representen a tot el poble català i els seus anhels de llibertat i justícia social i per tant, no hi tenen cabuda els símbols espanyols ni espanyolitzadors a les institucions locals, sigui la bandera espanyola o el quadre del rei Borbó.

4. Instem a l’actual alcalde de La Bisbal, el senyor Òscar Aparició i al seu equip de govern, a mantenir un posicionament ferm respecte d’aquest assumpte i a mantenir la senyera onejant a la façana de l’Ajuntament i per tant, a desobeir el requeriment de la Delegació del govern espanyol. Si és així, rebrà tot el suport i ajuda de la CUP de la Bisbal.

5. Entenem que l’Ajuntament de La Bisbal és sobirà per decidir què pot o què vol que onegi en la façana de l’edifici de l’Ajuntament.

6. La CUP de La Bisbal continuarà treballant per tal que les imposicions dictades pel nacionalisme espanyol del govern de Madrid no es facin efectives a La Bisbal i per a l'eradicació dels símbols i polítiques que reprimeixen el nostre país

7. Des de la CUP entenem que s’ha d’iniciar el camí, sense dilacions, cap a la independència del poble català i que cada pas que es faci des dels nostres ajuntaments en aquest sentit, ens aproxima a la nostra llibertat.

Assemblea de la CUP de La Bisbal

La Bisbal d'Empordà, 27 d'Agost de 2013