La CUP celebra l'aturada del projecte de la planta de Forallac i n’exigeix l'arxiu definitiu

La formació ressalta que, novament, ha hagut de ser la ciutadania a través de les mobilitzacions qui ha posat de relleu aquest “despropòsit territorial”

La CUP considera que el projecte de la planta de tractament de residus que es pretenia ubicar en una zona rural al municipi de Forallac hauria generat un impacte ambiental i paisatgístic al territori, i n’hauria malmès les oportunitats econòmiques basades en la promoció del patrimoni natural i cultural. Per aquesta raó la formació celebra que s'hagi fet marxa enrere i exigeixen posar el punt i final al projecte.

Des de la territorial nord-oriental de la CUP es vol denunciar, així mateix, la poca transparència que ha tingut el procés i el poc diàleg amb el territori. Segons l’opinió de la formació l’actitud Josep Sala, alcalde del municipi per CiU, ha estat “autoritària”, i critiquen que s’hagi dedicat a “atemorir la població” i afavorir la imatge de l’empresa promotora del projecte.

Així, la CUP ha manifestat que dóna ple suport a les queixes veïnals  i que serà present a la mobilització del proper 28 de setembre, que se celebrarà a les 11h del matí davant de l'Ajuntament de Vulpellac) per tal que el projecte sigui finalment desestimat i evitar que s'ubiqui en un altre paratge.

La Territorial nord-oriental de la CUP, finalment, ha instat als responsables polítics de la gestió de residus d'aquest país a abandonar definitivament els tractaments finalistes com els abocadors i les incineradores. Com a alternativa la candidatura proposta aplicar el model que ja està defensant als municipis on governa basat en una estratègia de residu zero, a través de la prevenció i la conscienciació per tal d’incrementar els percentatges de recollida selectiva, i l’aplicació de sistemes com la recollida selectiva porta a porta, “per evitar el model especulatiu i fallit dels ecoparks o desastres com el de Vacamorta”.