Prou matances, prou mentides, prou impunitat

Comunicat de l’AL de la CUP de La Bisbal d’Empordà en relació a la matança israeliana a Gaza.

ATUREM LA MATANÇA D’INNOCENTS. PROU MENTIDES, PROU COMPLICITAT AMB EL GOVERN ULTRADRETÀ D’ISRAEL

Una nova matança d’innocents s’està executant impunement a la franja de Gaza per part de l’exèrcit israelià, braç armat del sionisme xenòfob i ultranacionalista que governa Israel, amb la complicitat habitual dels nostres governants i molts dels autoanomenats “líders d’opinió”, que amplifiquen fins a la sacietat la propaganda israeliana.

Des de l’inici d’aquesta nou atac israelià a Gaza fins a hores d’ara, els morts palestins ja sumen 98, 25 dels quals son nens i nenes. 670 persones han estat ferides, 40 d’elles de gravetat, i 106 cases han estat destruïdes. I només som a l’inici. Israel dispara a l’interior de la presó de Gaza, la més gran del món i d’on no és possible escapar-se’n, per terra, mar i aire. És l’etapa prèvia a la incursió terrestre. És d’esperar, doncs, que el nombre de víctimes mortals anirà augmentant dramàticament amb el pas de les hores.

Aturem les mentides i la impunitat. Israel justifica la matança assegurant que ho fa per defensar-se. La propaganda israeliana, degudament amplificada pels grans mitjans de comunicació occidentals i els seus opinadors professionals, ens parlen dels coets que “amenacen”  a la població d’Israel. Ens intenten colar que, el que passa a la Franja de Gaza en particular, i a tota Palestina en general, és un intercanvi de cops entre els “terroristes” i el legítim exèrcit hebreu, que defensa a la pobre i atemorida població israeliana.

Res més lluny de la realitat. El que passa a Palestina és una brutal ocupació militar i un règim d’Apartheid que fa 47 anys que dura; la defensa legítima és un dret que només correspon als i les palestines, no als seus botxins i opressors.

Els ciutadans d’Israel també tenen dret, per descomptat, a viure en pau. I aconseguir la pau és d’allò més fàcil per el poderós, per qui té la força, per l’ocupant: Israel tan sols ha de retirar-se a les fronteres prèvies a l’ocupació de Palestina (i que suposa quedar-se amb el 87% de la Palestina Històrica, en front del 55% que establia la resolució de la ONU per a la creació de l’Estat d’Israel), i tindrà la pau. Però Israel mai ha volgut la pau. Per dues raons.

La primera és que, amb cada dia que passa, Israel s’acosta més al seu objectiu –mai reconegut formalment, mai negat- de quedar-se amb la totalitat de la Palestina històrica i expulsar els seus habitants als països veïns. La imparable política d’ampliació i construcció de nous assentaments als territoris ocupats n’és la prova diària.

La segona, i que cada dia resulta més important, és que Gaza s’ha convertit en el gran laboratori de proves de la Indústria Militar Israeliana, la més poderosa del món. Ni Hamas ni cap altre facció palestina suposa cap amenaça real per a Israel. Però tenir sempre un enemic disponible facilita molt el poder testar en condicions reals els nous joguets de guerra que, posteriorment, Israel vendrà a molts països del món, entre ells l’Estat Espanyol.

Davant d’aquesta nauseabunda realitat, que fa servir éssers humans de conillets d’índies de la indústria de la mort per a major glòria i benefici dels poderosos d’arreu del món, l’Assemblea Local de la CUP de La Bisbal d’Empordà expressem el nostre absolut rebuig a aquesta nova matança d’innocents i a la seva impunitat.

També volem lamentar la patètica i covarda falta de coherència expressada ahir al Parlament de Catalunya, quan els diputats de CiU i del PP van rebutjar una moció que demanava reconèixer el Dret d’Autodeterminació dels pobles palestí, saharaui i kurd, així com la ridícula intervenció de PSC i C’s; els primers van defensar el dret d’autodeterminació per Palestina i el Sahara i i es van abstenir respecte als kurds; i Ciutadans, negant el dret d’autodetermiació a kurds i palestins però avalant un referèndum “lliure i vinculant per decidir el futur del Sàhara Occidental”.

PROU MATANCES, PROU MENTIDES, PROU COMPLICITAT

Assemblea Local de la CUP de La Bisbal d'Empordà, 11 de Juliol del 2014